Anders vs. Peter Iwers: cine este starul în familie?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anders Iwers a răspuns întotdeauna curiozităţilor mele profesionale, fie că a fost vorba despre o nouă piesă, un nou album, muzică, versuri, concerte, proiecte. Şi nu o dată a reuşit să mă surprindă.

Aşa cum am mai povestit, pe partea de rock lucrez întotdeauna în echipă cu soţul meu – reporter şi fotoreporter -, iar atunci când unii artişti ne întreabă dacă suntem fraţi, eventual gemeni, parteneri sau prieteni răspund cu gluma preferată a lui Anders: „Da!”. Totuşi, el a fost cel care a găsit pentru noi sintagma potrivită: „Ştiam că sunteţi un item”, ne-a spus el la un moment dat, şi cred aceasta este cea mai bună descriere. La rândul meu, mă gândesc la Tiamat ca la o unitate al cărei nucleu nu s-a schimbat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ceea ce apreciez la Anders Iwers, pe lângă profesionalismul şi talentul muzical desigur, este conţinutul ideilor filosofice şi nu numai, dar şi modul direct şi sincer în care le exprimă. Astfel, am scris lucruri „mai puţin ortodoxe”, ca să citez un clişeu românesc uzitat, şi chiar am menţionat pentru prima dată, în ziarul central la care lucram, supranumele „Satanfuck”, nickname-ul lui Anders de pe forumul Church of Tiamat. Şi asta spre stupefacţia şefilor mei, care m-au lăsat totuşi să public ceva ce părea oarecum i(n)vers, ca să folosesc un joc de cuvinte.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Când toată lumea era epuizată, Anders a avut mereu energia necesară pentru a ne acorda un interviu. Aşa s-a întâmplat şi în Stockholm, în clubul Rocks, unde, la afterparty, după oboseala călătoriei şi a concertului, Johan a adormit pur şi simplu în braţele lui. În acea seară de după extraordinarul lor recital care a avut loc la bordul navei Silja, în cadrul Close-Up Festival, am stat de vorbă cu basistul Tiamat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mi-a declarat la acea vreme că este basist în Tiamat şi tătic cu normă întreagă: „full time band, full time job, full time daddy” (fiica sa, Leia, tocmai împlinise doi ani) – „norma” i s-a mărit după ce a venit pe lume şi Noah. A trecut mult timp de atunci, fetiţa a devenit între timp o deosebit de frumoasă domnişoară, iar la fel de drăguţ e şi mezinul familiei. Când i-am arătat lui Anders ziarele în care am publicat interviurile, colegii din Tiamat i-au spus mai în glumă, mai în serios: „Anders, acum eşti vedetă, ai apărut în ziare!”.

Anders Iwers 5

Referitor la acest subiect, l-am întrebat pe Anders cine este vedeta familiei Iwers, având în vedere că Peter, fratele lui, e tot basist, dar în In Flames, iar unii spun „Anders, fratele lui Peter”, alţii „Peter, fratele lui Anders”. De obicei intuiesc răspunsurile interlocutorilor, însă şi atunci Anders mi-a oferit un răspuns care într-adevăr m-a surprins în mod plăcut. „O să-ţi spun o poveste. Nu demult era un tip, cu trei ani mai mic decât mine, care îmi acorda bass-ul, mi-l ducea de colo colo, într-un cuvânt făcea treburile de rutină. Acea persoană era fratele meu. Dacă îl întrebi pe el, îţi va spune aceeaşi poveste, numai că va inversa personajele! De fapt, adevăratul star în familie este mama noastră”.

Lasă un răspuns

