Din sudul în nordul Sardiniei, pentru un interviu cu Mariangela Demurtas (Tristania)

MD1

În spatele obiectivului se produc deseori lucruri la fel de interesante ca şi amănuntele dezvăluite în articole, numai că timpul sau spaţiul nu-ţi oferă posibilitatea să dai publicităţii toate detaliile. După magica întâlnire cu Thomas Karlsson în Stockholm, iată acum o poveste italiană cu Mariangela Demurtas, petrecută într-un sfârşit de an, în Sardinia.

Solista trupei Tristania locuieşte în Norvegia, acolo unde activează formaţia, dar sărbătorile le petrece aproape de fiecare dată pe meleagurile natale. Fiindcă tot ne aflam acolo, ne-am gândit să facem un interviu cu Mariangela chiar în Italia. Satisfacţia a fost şi mai mare când interpreta ne-a mărturisit: “Sunteţi primii care faceţi acest lucru!”, primii jurnalişti care o intervievează „chiar la ea acasă”.

MD2

În acea vacanţă, Mariangela susţinuse, alături de chitaristul Francesco Marras, un spectacol în Bitti şi altul în Sassari, iar în acest din urmă oraş programasem să ne şi întâlnim. Numai că noi ne aflam exact la polul opus al insulei, mai precis în apropiere de Cagliari. Astfel, a trebuit să tăiem Sardinia în două, de la sud la nord. Era ultima zi a anului, 31 decembrie. Conform GPS-ului, drumul urma să dureze peste trei ore, însă, în realitate a durat vreo patru. Nu-mi amintesc să fi întârziat vreodată la un interviu, dar aceasta a rămas în istorie drept prima, (sper) şi ultima, dar şi cea mai mare întârziere cu care am ajuns vreodată la o întâlnire.

Văzând că socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea de pe traseu, deşi ne luasem şi o marjă de timp de rezervă, am forţat bătrâna noastră Dacie pe autostrăzile Sardiniei, la limita legală a vitezei, însă timpul zbura mai repede decât ne-am fi dorit, iar Sardinia s-a dovedit mai mare decât ne-am fi imaginat. Cu ochii pe ceas şi piciorul pe acceleraţie alergam spre nord făcând tot felul de calcule, însă tot mai multe obstacole ne-au ieşit în cale: limitări de viteză, ceaţă, dar mai ales aventura în necunoscut, pe un drum pe care îl parcurgeam pentru prima dată.

Stabilisem detaliile doar prin e-mail şi numai norocul a făcut să avem şi numărul de telefon al solistei. Văzând că ne apropiem de termenul-limită şi nici dacă am zbura n-am putea ajunge la ora stabilită, i-am telefonat şi, vorbind într-o italiană precipitată, ne-am scuzat pentru întârzierea cu care urma să ajungem. Însă solista ne-a asigurat că dacă am venit din România, iar apoi tocmai din partea cealaltă de insulă, ne va aştepta. Ultima redută: ceea ce ulterior am numit “cea mai strâmtă stradă pe care am circulat vreodată”.

MD5

Încercând să ajungem cât mai aproape de Piazza d’Italia, acolo unde ne aştepta Mariangela, am luat-o pe o străduţă pe unde ne ghida GPS-ul. Numai că aceasta s-a dovedit a fi mai degrabă o extrem de îngustă alee decât o stradă. Nu exagerez, dar o dată intraţi cu maşina, între portiere şi zidurile clădirilor nu era loc nici cât o palmă! Poate doar de două degete. Nu ştiu cum am reuşit să ne strecurăm fără să o zgâriem sau să-i rupem oglinzile laterale! Am găsit o mică parcare, iar de acolo am alergat spre locul întâlnirii.

MD3

În Sassari ieşise soarele, şi pe strada noastră, mai precis în piaţa cu pricina, unde am stat la o terasă, la o cafea tipic italiană şi un capuccino dolcissimo, am vorbit cu Mariangela despre noul album Tristania, despre viitoarele concerte, despre proiectele personale, dar şi despre amintirile ei din România, de la concertul Artmania din Sibiu. Mariangela e tipul de italiancă tipic sardă: “solare ed estroversa”. Parcă nici nu eram la un interviu, ci la o întâlnire între buni şi vechi prieteni. A fost o plăcere să o întâlnim la ea acasă, să o auzim vorbind limba maternă, iar discuţia noastră s-a încheiat astfel: “Grazie per l’intervista”. “Mulţumesc!”, ne-a răspuns artista.

Tot ea a fost cea care a vrut să ne conducă până în parcarea unde ne lăsasem maşina, iar pe drum i-am mai făcut câteva fotografii, dintre care una cu steagurile sard şi italian, arborate pe faţada unei case.

MD4

Lasă un răspuns

