„Wacken 3D“, o experienţă unică, surprinsă cu 18 camere

WackenHornedHands

Cu puţine zile înainte de startul ediţiei jubiliare cu numărul 25 a WOA, în Germania a fost lansat filmul “Wacken 3D”. Dacă festivalul este în sine o muncă titanică, aşa cum numai nemţii pot să organizeze, şi ineditul documentar a implicat o desfăşurare de forţe pe măsură: 18 camere, o echipă de 140 de oameni lucrând şi 15 ore pe zi, 400 de ore de înregistrări video.

Într-un interviu pentru ndr.de, producătorul Norbert Heitker a vorbit despre ideea care a stat la baza filmului şi modul în care a transformat cel mai cunoscut eveniment metal într-o proiecţie de 90 de minute pe care o poate savura orice spectator, indiferent dacă este sau nu fan al acestui gen muzical.

„Nu există nici în Germania, nici în restul lumii nimic comparabil cu Wacken Open Air. Este vorba de acest spirit deosebit pe care festivalul îl are. Sunt atâtea poveşti interesante, încât nici nu ştii încotro să te uiţi sau ce să filmezi”, a spus Heitker, exemplificând prin, poate, cel mai relevant moment, care de altfel şi apare la începutul peliculei. „Robb Flynn, solistul Machine Head, a ţinut un mic discurs, în care a povestit că a crescut fără nici o religie la care să poată adera, în schimb a avut muzica. De aceea se consideră norocos că, fiind pe scenă, se află în faţa unor oameni care simt acelaşi lucru. Pentru mine a fost un moment-cheie: muzica îi aduce pe toţi împreună, artişti şi fani deopotrivă”.

Însă filmul se adresează nu numai ascultătorilor de heavy metal, deoarece el arată, aşa cum afirmă producătorul, „o faţetă la care mulţi nici nu se aşteptau. Majoritatea au prejudecăţi când vine vorba de această muzică şi de fanii ei. Wacken Open Air nu e atât de heavy metal pe cât şi-ar putea imagina cineva. Alice Cooper, Deep Purple şi Rammstein nu sunt trupe metal în sensul clasic al termenului. Şi nici spectatorii nu se încadrează toţi în imaginea rockerului din mentalul colectiv. Sunt pur şi simplu oameni care ascultă o muzică ceva mai dură”.

Tehnologia 3D se potriveşte ca o mănuşă intenţiilor regizorale: „Am ales-o cu scopul de a permite spectatorilor să facă ei înşişi o călătorie. Operatorul urcă alături de chitarist pe scenă pentru a oferi de acolo o perspectivă asupra întregului. Cei din public rareori pot simţi cum e să cânţi în faţa a 80.000 de oameni. E o poziţie pe care o persoană obişnuită nu o va avea niciodată şi aproape că nici nu şi-o poate imagina. Însă în 3D perspectiva se susţine: ecranul cinematografului are 15 metri lăţime, cam cât scena. Poţi privi astfel până la 400-500 de metri în profunzime şi să vezi 80.000 de admiratori cu mâinile ridicate. E o imagine care îţi dă fiori, e o senzaţie pe care o filmare 2D nu ţi-o poate oferi atât de intens”, a explicat Norbert Heitker.

Deşi tot ce se întâmplă e spontan şi puţine lucruri pot fi anticipate, regia îşi are locul ei în cadrul producţiei: „Am planificat destul de multe lucruri – evident, nu totul. La Wacken au fost 130 de trupe, nu puteam filma integral sperând că undeva se va întâmpla ceva interesant. Am ales doar 30 dintre recitaluri pe care ne-am concentrat atenţia. Am folosit 18 camere 3D, iar în total au lucrat 140 de persoane. Am avut doar patru zile în care să producem 80-90% din film. Asta înseamnă că a trebuit să trimitem cât de multe echipe a fost posibil, astfel încât la final să avem o viziune generală asupra întregului”.

„Timp de 13, 14, 15 ore pe zi a trebuit să planific, să vorbesc cu echipele. Abia la final am putut să ne dăm seama dacă planul nostru a funcţionat, văzând ce material am obţinut. Iar apoi ne-am gândit: am putut spune întreaga poveste? A fost un proces îndelungat. Timp de zece luni am lucrat asupra selecţiei: am avut aproape 400 de ore de filmare – să alegi din ele doar 90 de minute nu este deloc uşor”, a dezvăluit producătorul „Wacken 3D” pentru ndr.de.

Întrebat dacă rezultatul final a corespuns aşteptărilor, Heitker a spus râzând că putea fi mult mai rău de atât. „Însă sunt foarte mulţumit şi, pe drept cuvânt, mândru. Îmi doresc ca oamenii să se destindă urmărind acest film, să uite vreme de 90 de minute de problemele cotidiene, apoi să se ducă la o bere”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s