Artiştii îi aduc un ultim omagiu lui Oliver Withöft (Century Media)

widhoft_
Oliver Withöft, unul dintre cei doi proprietari ai Century Media, a decedat pe 20 ianuarie, la doar 49 de ani, după câteva luni de luptă cu boala. Foştii parteneri de afaceri, dar şi muzicienii din trupele care au lansat albume la casa de discuri germană, îl rememorează pe cel care le-a fost bun prieten şi colaborator.

Născut la Dortmund, în 1964, Withöft a studiat economie, limbi străine şi istorie. Însă şi-a legat numele de Century Media, companie fondată în 1988 de către Robert Kampf. Acesta din urmă a creat casa de discuri mai mult pentru trupa Despair, în care activa pe atunci, însă în cei 25 de ani label-ul german a devenit unul dintre cele mai importante din lumea metal. La această ascensiune a pus umărul şi Withöft, care s-a alăturat firmei prietenului său după 18 luni de la înfiinţarea ei.

Astăzi, compania are circa o sută de angajaţi, plus filiale în Dortmund, Berlin, Londra, Los Angeles, Paris, Milano, Madrid şi Melbourne. Printre trupele aflate în prezent sub contract cu Century Media se numără Arch Enemy, Dark Tranquillity, Finntroll, Iced Earth, In Flames, Lacuna Coil, Napalm Death, Orphaned Land, Paradise Lost, Turisas sau Watain.

“Oliver Withöft a fost permanent creierul organizaţiei în materie de finanţe, strategii şi probleme juridice. Nu a fost doar un puternic luptător, dar şi un lider inteligent şi vizionar. În anii ’90, atunci când industria muzicală s-a schimbat drastic, a fost primul care a gândit noi căi de adaptare la nevoile şi provocările pieţei. Am pierdut un mare om, cu un uimitor simţ al umorului, un luptător şi un om adevărat”, scriu cei de la Century Media pe pagina de Facebook.

“Mi-am pierdut cel mai bun prieten din ultimii 32 de ani şi cel mai bun partener de afaceri din ultimii 24. Withöft lasă un gol care nu poate fi umplut, pentru toţi cei dragi. A fost un extraordinar soţ, tată (în urma sa rămân o soţie, Judith, şi trei fete – n.r.), fiu şi prieten. Îmi va rămâne veşnic în inimă acest om spiritual şi sclipitor. Ne revedem dincolo, Oliver, şi într-o viaţă viitoare”, şi-a exprimat gândurile fondatorul casei de discuri, într-un mesaj semnat simplu: “fratele tău, Robert”.

Lui Robert Kampf i se alătură Antje Lange, CEO Century Media Records: “Am învăţat multe de la Oliver, în privinţa afacerilor, lumii şi vieţii. A fost un businessman extrem de inteligent şi vizionar, care ţinea foarte mult la cei cu care lucra. A fost unul dintre persoanele cele mai deschise la minte şi mai informate pe care le-am cunoscut. Carierele multor artişti de succes i se datorează, la fel şi un număr impresionant de albume care au avut un impact în lumea muzicală”.

Pentru Ula Gehret, Withöft a fost “mentorul meu: avea o minte ascuţită în materie de afaceri. Nu ţi-ai fi dorit niciodată ca la negocieri să-l ştii în tabăra adversă. După câţiva ani la casa de discuri, mi-a explicat cum funcţionează contractele, iar în cele din urmă aceasta a devenit pentru mine un job full-time. Nu exagerez deloc spunând că, fără răbdarea şi îndrumările sale, n-aş putea fi azi acolo unde sunt, făcând ceea ce îmi place”.

Muzicienii ale căror albume au fost lansate la Century Media Records au postat la rându-le mesaje emoţionante: “Oliver şi Robert au avut curajul, încrederea şi credinţa de a ne oferi un contract pe când eram doar o gaşcă de băieţi care încercau să cânte metal. Fără ei, mă îndoiesc că am fi ajuns vreodată acolo unde suntem acum”, afirmă Ola Lindgren (Grave).

“Oliver a fost mereu un învingător, unul dintre cei care mi-aş fi dorit să fi fost nemuritori. Un geniu, un prieten şi cel mai bun sfătuitor pe care l-am avut vreodată”, îl descrie Kobi Farhi (Orphaned Land).

“Am aflat cu tristeţe despre decesul lui Oliver Withöft. Dorim să transmitem condoleanţele noastre sincere familiei şi prietenilor” – este mesajul italienilor de la Lacuna Coil. Muzicianul Waldemar Sorychta (Despair, Enemy of the Sun, Grip Inc., Dortmunder Jungs) a postat la rându-i un text similar.

Deşi în prezent colaborează cu o altă casă de discuri, pentru cei de la Tiamat, Withöft rămâne o parte importantă a istoriei lor ca muzicieni: “Un om dur, dar cu o inimă de aur. Mi-a împrumutat vechiul său Fender Precision, la care ţinea foarte mult, atunci când am înregistrat «A Deeper Kind of Slumber», atunci când nu aveam propriul bas. Mi l-a oferit din nou pentru următorul album, şi nu l-am putut refuza, deşi aveam deja mai multe”, spune basistul Anders Iwers.

“Dormi în pace, Oliver Withöft. Nu mi-a fost mereu uşor să lucrez cu tine, dar mereu ai fost vizionar, cu o inimă mare şi mereu acolo când am avut nevoie de cineva cu care să vorbesc”, scrie şi solistul Johan Edlund.

Lasă un răspuns

