November to Dismember, cocktail de genuri metal la Fusion Arena (Fotogalerie)

D_IMG_1345 Clubul din apropierea Pieţei Alba Iulia a găzduit în ultimele zile de noiembrie un maraton metal: 19 formaţii, împărţite în două zile de festival, s-au succedat pe scena instalată în Fusion Arena. Show-urile au început după-amiaza şi s-au încheiat mult după miezul nopţii. Dacă Negură Bunget nu putea lipsi dintre headlineri, celelalte două trupe româneşti au fost programate în deschidere: Grimegod vineri, respectiv Sincarnate sâmbătă. Cele două grupuri amintite ar fi meritat o poziţionare mai bună în cadrul evenimentului, însă, în semn de curtoazie faţă de muzicienii străini, li s-a rezervat un loc la o oră la care rockerii încă se strângeau în club. IMG_0188 Grimegod a fost prima trupă care a urcat pe scenă, iar experienţa formaţiei din Arad s-a văzut de la primele acorduri. Tibor şi colegii săi au susţinut un recital doom death care a introdus publicul în atmosfera festivalului. IMG_0223 Suedezii de la Terminal Prospect au prezentat piese de pe toate cele trei apariţii discografice lansate până acum, de la mai vechile „Custom Collapse”, „In Armageddon”, „Blood Burning Veins” şi „Arise The Masses” până la „The Exodus”, „Chains of Guilt”, „Edge of Confusion”, „Price of the Age”, „Redefine Existence” şi „Liquid Mind”, cele din urmă fiind extrase de pe cel mai recent album, „Redefine Existence”, lansat în aprilie anul acesta. IMG_0422 Şi Feto in Fetus se apropie de împlinirea primului deceniu de existenţă. Polonezii şi-au prezentat la Bucureşti ultimul album, „Condemned to the Torture”, dar nici din setlistul lor nu au lipsit melodiile consacrate. Widzik, Michal, Rocho şi Misiek cântă grinding death, şi o fac destul de bine, aşa cum a demonstrat şi reacţia publicului român. IMG_0553 Solace of Requiem au sosit pentru prima dată în România, turneul european Casting Ruin 2013 incluzând show-urile din Bucureşti şi Cluj. Şi s-au simţit foarte bine: şi-au făcut mulţi prieteni şi au promis să revină imediat ce li se va ivi ocazia. Americanii s-au remarcat prin stilul ce îmbină influenţe diverse, de la death, black şi doom până la rock şi jazz. IMG_0746 Spre deosebire de colegii lor de peste Ocean, următoarea trupă de pe afiş are o lungă istorie care îi leagă de ţara noastră, începând chiar cu numele: Rîul Doamnei. Italienii au comunicat foarte bine cu publicul din Fusion Arena, pe care solistul Federico l-a salutat în limba română. De altfel, acesta a fost unul dintre cei mai abordaţi artişti pentru autografe şi fotografii. Tematica versurilor – misticism, creştinism, gnosticism – s-a reflectat inclusiv în somptuoasele lor costume de scenă. IMG_0937 După symphonic death metal-ul italienilor s-a trecut la deathrash, o dată cu recitalul formaţiei Infest din Serbia. Cei patru artişti au crescut pulsul celor din sală cu un show plin de energie. Zoran „Vandal” Sokolovic nu a stat o clipă locului în cele 40 de minute de recital, iar spre final a fluturat un steag românesc pe care l-a primit din public. IMG_1048 După circa două luni de turnee prin Europa, Negură Bunget a revenit pe meleagurile natale pentru un nou periplu: Legende Româneşti Tour 2013, alături de Grimegod şi Terminal Prospect. Caravana timişorenilor a oprit şi în Bucureşti, la November to Dismember. „Tăul fără fund”, „Pământ”, „Cunoaşterea tăcută”, „Ţara de dincolo de negură”, „Curgerea muntelui”, „Norilor”, „Hora soarelui”, „Dacia hiperboreană” sau „Blăznit” au fost câteva dintre piesele alese de Negru şi colegii săi pentru recitalul din Capitală. În afară de instrumentele tipice metalului şi de nelipsita toacă prinsă de cele două capete de lup, muzicienii au mai cântat la tulnic, nai, trompetă şi fluier. IMG_1300 Mult aşteptaţii norvegieni de la Aura Noir au fost aleşi pentru a încheia prima seară de festival. Recitalul lor a început la miezul nopţii şi a inclus 13 piese: „Black Thrash Attack”, „Hell’s Fire”, „Gaping Grave Awaits”, „Snake”, „Released Damnation”, „Shadows of Death”, „Abbadon”, „Sulphur Void”, „Upon The Dark Throne”, „Deep Tracts of Hell”, „The Stalker”, „Conqueror”, „Sons of Hades”. Cei doi 20 de ani de experienţă şi-au spus cuvântul: Aura Noir a cucerit spectatorii de la primele acorduri, ţinându-i în faţa scenei în ciuda orei înaintate şi a frigului ce s-a resimţit inclusiv în sală. IMG_1363 Cea de-a doua zi a November to Dismember a început şi mai devreme decât prima, mai ales că urmau să cânte 11 trupe. Aşa se face că Sincarnate a dat tonul la metal încă de la ora 16.00. Însă bucureştenii şi-au făcut bine treaba, demonstrând că îşi merită locul într-o companie atât de selectă precum cea de la festivalul bucureştean. IMG_1521 Cea mai tânără formaţie, atât ca vârste, dar şi ca experienţă, a fost Festering Remains din Umea, Suedia. Cei patru adolescenţi au trecut repede peste tracul primului concert în afara ţării natale şi şi-au susţinut recitalul de treizeci de minute. Pe lângă Erik, Tim, Kim şi Wille, pe scenă a urcat şi prietenul lor Pontus Arvidsson, pentru câteva piese care au impus prezenţa unui al doilea chitarist. IMG_1670 Finlandezii de la Scarecrow îşi definesc stilul drept horror punk, fapt pe care l-au subliniat şi prin machiajul de scenă. Grupul din Hyvinkaa şi-a promovat cel mai recent produs discografic, „Flesheaters”, printr-un miniturneu în sud-estul Europei, ce a inclus Ungaria, România, Bulgaria şi Croaţia. Alături de „Killing Machine”, „Undead Nazi Bastard”, „Skullfuckers”, „Eine Symphonie des Grauens”, „Hands of Satanic Porn” şi „Phantom”, de pe ultimul album, în setlist şi-au făcut loc şi câteva piese mai vechi: „Zombies”, „Morgue Wedding” şi „Wizard of Gore”. IMG_1819 Registrul s-a schimbat o dată cu recitalul Survive. Niponii au surprins în mod plăcut, prin viteza şi tehnica interpretării. Cei doi chitarişti s-au completat reciproc, crescând parcă şi mai mult ritmul unor melodii şi aşa destul de rapide. Nemo, Go, Shinjilow şi Shintarou au demonstrat încă o dată faptul că şi Japonia poate produce trupe cel puţin la acelaşi nivel cu cele din Europa sau America. IMG_1965 Tot o surpriză, dar de o cu totul altă natură, a fost Spasm. Solistul Radim a scăpat repede de ţinuta de stradă şi a rămas într-un costum a la Borat, dublat de un slip de culoarea pielii, plus câteva accesorii BDSM, cu accent pe „maso”. Masca de porc, făcută din latex, a picat prima, însă lesa a rezistat până la sfârşitul unui concert ce a părut desprins dintr-un manual de psihiatrie, culminând cu „Paedophilic Kindergarten Party”. Stilul goregrind şi-a avut fanii săi, care s-au distrat de minune alături de cehi. IMG_2026 S-a revenit la lucruri mai serioase o dată cu o nouă trupă scandinavă, Daemonicus, formată în Umea, ca şi mai tinerii lor colegi de la Festering Remains. Death metalul este un gen abordat de mare parte dintre grupurile suedeze, iar Stefan Hagstrom şi colegii săi nu fac nici ei excepţie. În cele 40 de minute de recital, nordicii au încălzit publicul pentru mult-aşteptaţii headlineri. IMG_2254 Cu o experienţă de peste două decenii, Dave Rotten de la Avulsed a ştiut cum să-şi apropie spectatorii, pe care i-a invitat lângă scenă. Bariera de securitate a fost dată pur şi simplu la o parte, iar la un moment dat solistul spaniol a făcut crowd surfing, cântând o parte din melodie în timp ce era purtat pe braţe de fani. Din setlist au făcut parte „Stabwound Orgasm”, „Gorespattered Suicide”, „Dead Flesh Awakened”, „Sick Sick Sex”, „Devourer of the Dead”, „Horrified by Repulsion”, „Breaking Hymens”, „Sweet Lobotomy” şi „Burnt but not Carbonized”. IMG_2332 A urmat o nouă trupă latină, de data aceasta din Brazilia. Pe lângă drapelul lor naţional, cei de la Krow au afişat şi tricolorul românesc, pe care un fan strânsese autografe de la o parte dintre muzicienii prezenţi la festival. Guilherme Miranda & Co. au făcut la rându-le spectacol, punctând la capitolul tehnică şi atitudine. Rockerii sud-americani au interpretat un death metal de calitate, pe gustul celor din Fusion Arena. IMG_2482 Finlandezii de la Impaled Nazarene s-au lăsat aşteptaţi… câţiva ani. Şi nu numai asta i-a făcut pe mulţi dintre spectatori să-i considere adevăraţii headlineri. Primirea călduroasă şi publicul extrem de entuziast l-au lăsat fără cuvinte pe solistul Mika Luttinen. „Trebuia să ajungem aici de acum trei ani”, a mărturisit el în cele din urmă. Piese precum „Condemned to Hell”, „Enlightenment Process”, „Let’s Fucking Die”, „The Lost Art of Goat Sacrificing”, „We’re Satan’s Generation”, „The Maggot Crusher”, „The Horny and the Horned”, „Tentacles of the Octagon”, „Motorpenis”, „Ghettoblaster”, „Quasb / The Burning”, „Weapons to Tame a Land”, „Armageddon Death Squad”, „Kali-Yuga”, „Total War – Winter War” au fost parcă prea puţine pentru cei care au dorit de multă vreme să-i asculte live pe finlandezi. IMG_2770 Cei cinci trupeţi de la Hail of Bullets au continuat să ţină publicul în priză cu poveştile lor inspirate de al doilea război mondial, depănate pe ritmuri de death metal clasic. Deşi olandezii au lansat un al treilea album cu puţin înainte de venirea la Bucureşti, setlistul a fost o trecere în revistă a tuturor produselor lor discografice: „Swoop of the Falcon”, „Red Wolves of Stalin”, „Kamikaze”, „DG-7”, „General Winter”, „Berlin”, „Pour le Merite”, „On Coral Shores”, „Tokyo Napalm Holocaust”, „Ordered Eastward”, „Operation Z”, iar sirenele din final au completat show-ul. IMG_2858 A doua seară a festivalului s-a încheiat cu un recital funeral doom, oferit de nemţii de la Ahab. Piesele inspirate din operele unor Herman Melville sau Edgar Allan Poe, cu un ritm lent şi apăsător, au contrastat cu melodiile energice ale celor care i-au precedat. Dar, cum intenţia declarată a organizatorilor a fost aceea de a reuni sub genericul November to Dismember o paletă cât mai largă de genuri, evoluţia germanilor s-a încadrat perfect în acest cocktail de stiluri. Pe tot parcursul festivalului, artiştii au stat mai mult în public decât în backstage, asistând la evoluţiile colegilor. Mai mult, unii dintre muzicieni au fost prezenţi în ambele zile, cum a fost cazul italienilor de la Rîul Doamnei. Amatorii de autografe şi fotografii i-au putut aborda în faţa scenei sau în apropierea standului de merchandise. S-au legat prietenii inclusiv printre componenţii diverselor formaţii. Nici nu s-a încheiat bine ediţia din 2013, că promoterii au şi pus la cale evenimentul de anul viitor, anunţând că primele trupe au fost deja antamate. Este luată în calcul inclusiv o extindere a manifestării, cu şi mai multe formaţii, chiar dacă asta ar însemna o prelungire a acesteia pe trei zile.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s