Tinerii regizori, în prim-planul ediţiei din 2013 a Zilelor Filmului German

IMG_9854
Institutul Goethe din Bucureşti i-a invitat pe cinefili la o nouă ediţie a Zilelor Filmului German. Festivalul a inclus un maraton de vizionări, câte două pelicule pe seară, timp de şase zile, dar şi evenimente conexe, precum masa rotundă pe tema şanselor pe care industria cinematografică le oferă debutanţilor.

Filmul de gală, dar şi cel propus de Germania la Oscaruri au stârnit cel mai mare interes. La „Oh Boy”, iubitorii celei de-a şaptea arte au avut un argument în plus să vină la Cinema Studio: întâlnirea cu Alexander Wadouh, producătorul peliculei amintite. Acesta a răspuns – în absenţa regizorului Jan Ole Gerster – tirului de întrebări adresat atât de specialişti, cât şi de public.

Sâmbătă, 9 noiembrie, au avut loc proiecţiile primelor două producţii: „Quellen des Lebens” (Sursele vieţii, de Oskar Roehler) şi „Oh Boy!” (de Jan Ole Gerster). Acesta din urmă a fost precedat de deschiderea oficială a festivalului, la care au participat, printre alţii, criticul Irina-Margareta Nistor, Beate Kohler, directorul Goethe-Institut Bucureşti, dar şi Alexander Wadouh.
IMG_0109
Producătorul german a participat şi la masa rotundă de duminică, găzduită de Librăria Bastilia. La dezbaterea intitulată „Covorul roşu pentru tineri” au mai luat parte regizorul şi criticul de film Andrei Creţulescu, Iulia Rugină, cea care a debutat recent cu pelicula „Love Building”, şi Jan Speckenbach, autorul filmului „Die Vermissten”, prezent la rândul său în cadrul festivalului. Discuţia a fost moderată de regizorul, producătorul şi cameramanul germano-român Alexander Nanau şi s-a axat pe ideea de succes sau eşec în industria filmului.

Deşi „Oh Boy!” a câştigat simpatia spectatorilor nemţi în competiţia pentru prezenţa la Oscaruri, criticii au decis ca Germania să fie reprezentată la prestigioasele premii de filmul „Zwei Leben” (Două vieţi, de Georg Maas). Cinefilii români le-au putut evalua pe amândouă, în două seri consecutive ale festivalului de la Bucureşti. Producţia „Freier Fall” (Cădere liberă, de Stephan Lacant) a completat programul de duminică.
IMG_0108
Luni a primit titulatura de „ziua debuturilor”: „Staub auf unseren Herzen” (Praf pe inimile noastre, de Hanna Doose) şi „Die Vermissten” (Dispăruţi, de Jan Speckenbach). Hans Christian Schmid a fost prezent marţi prin intermediul a două dintre peliculele pe care le-a regizat, din două perioade diferite ale carierei sale: „23 – Nichts is so wie es scheint” (1998) şi „Was bleibt” (Weekend în familie, 2012).

Miercuri a fost denumită de curatorul evenimentului, Andrei Creţulescu, „ziua fetelor, pe care le aflăm în faţa şi în spatele camerei”. „Die Unsichtbare” (Premiera, de Christian Schwochow) are în centru povestea unei tinere actriţe, care trebuie să aleagă între iubire şi carieră, în timp ce thriller-ul „Du hast es versprochen” (Nu mă uita) reprezintă debutul regizoral al Alexandrei Schmidt.
IMG_9864
Ultima seară le-a fost dedicată marelui actor Klaus Kinski, dar şi la fel de cunoscutului regizor Werner Herzog. Regretatul artist interpretează rolul titular din „Aguirre, der Zorn Gottes” (Aguirre, Mânia lui Dumnezeu) şi este eroul filmului documentar ce a încheiat Zilele Filmului German, „Mein liebster Feind” (Klaus Kinski, duşmanul meu iubit), în care Herzog povesteşte despre relaţia dragoste/ură ce l-a legat atâţia ani de Kinski.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s