Zece zile de Bucharest Music Film Festival (Fotogalerie)

BMFF Deschidere
Piaţa George Enescu din Capitală găzduieşte zilele acestea Bucharest Music Film Festival. Evenimentul, ajuns la cea de-a opta ediţie, se desfăşoară în perioada 21-30 iunie, iar spaţiul este deschis zilnic, între orele 11.00 şi 23.00.

Primele trei zile au fost deschise de câte o „Oră de dans”, protagonişti fiind membrii grupului DaviDans. În cei patru ani de existenţă a clubului de dans sportiv, componenţii săi au participat la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale. Perechile s-au succedat pe platforma amplasată în stânga scenei de concerte, între evoluţiile profesioniştilor intercalându-se momente inedite: instructorii i-au invitat pe bucureştenii de toate vârstele să li se alăture.
Profesioniştii şi-au găsit câte un partener în public, alături de care au dansat pe ritmuri de vals sau tango. Cei care vor să trăiască un moment de dans precum cel din celebrul „Parfum de femeie” vor avea ocazia din nou, în weekendul viitor, să evolueze alături de tinerii de la DaviDans.

Această prezentare necesită JavaScript.


Evenimentul central al serii a fost însă concertul de muzică clasică. Vineri, la pupitru s-a aflat Florin Totan, care a condus Orchestra Sinfonia din Bucureşti. Elev al celebrului Sergiu Celibidache, dirijorul are o carieră impresionantă, ce cuprinde reprezentaţii în toate colţurile lumii. De-a lungul timpului, a avut spectacole alături de Orchestra Simfonică din Berlin, London Schubert Players, Orchestra Naţională din Porto, Orchestra de Cameră din Barcelona, Ansamblul Orchestral din Bruxelles, Orchestra şi Corul Amadeus din Paris, Orchestrele Simfonice din Dallas, Tennessee şi Belo Horizonte şi multe altele.
Pentru prima zi a festivalului, Florin Totan a ales un repertoriu bazat pe muzica unor compozitori din cele două Americi, cu un intermezzo francez. Coloana sonoră din „Sunetul muzicii”, cea din „Piraţii din Caraibe”, dar şi creaţii ale unor compozitori precum G. Miller, L. Anderson, G. Gershwin, C. Guarnieri, J.P. Sousa au răsunat în piaţa din faţa Ateneului Român. O variantă disco-rock a Simfoniei a 5-a de Beethoven a încheiat programul. Dar, cum „nimeni nu scapă fără bis”, publicul a avut ocazia la final să asculte din nou „Highland Cathedrale” (Kork & Roever).
Cei doi invitaţi ai Orchestrei Sinfonia au fost Irina Baianţ şi Cătălin Opriţoiu. O apariţie plăcută din punct de vedere fizic, dar mai ales muzical, soprana i-a încântat pe cei prezenţi. În palmaresul Irinei Baianţ figurează spectacole la Filarmonica din Berlin, Alte Oper din Frankfurt, Moscheea Albastră din Istanbul, dar mai ales la Scala din Milano. Flautistul Cătălin Opriţoiu este doctor în Muzică, dar şi lector universitar la Facultatea de Interpretare Muzicală din cadrul Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti. Din multitudinea de concerte din Orientul Îndepărtat, o amintire de neuitat o reprezintă pentru el recitalul alături de soprana Sumi Jo, la Tokyo Suntori Hall, cea mai mare sală de spectacole din Asia.

Această prezentare necesită JavaScript.


Sâmbătă, a fost Soare şi la propriu, şi la figurat. Canicula nu i-a împiedicat pe bucureşteni să vină în număr mare în Piaţa George Enescu, la reprezentaţia oferită de Orchestra Naţională Radio, condusă de Tiberiu Soare. Absolvent a două dintre facultăţile Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti – cea de dirijat şi cea de interpretare muzicală (tubă) -, dirijorul a devenit deja o prezenţă constantă la evenimentul ArCuB. Printre cele mai importante apariţii ale sale se numără concertul alături de London Philharmonic Orchestra (solistă: soprana Angela Gheorghiu), cel alături de Suedwestfallischen Philarmonie (Essen, Germania) şi cel în care a dirijat Filarmonica „George Enescu” din Muscat (Sultanatul Oman).
Tiberiu Soare a ales un repertoriu clasic, bazat în special pe arii din opere celebre: „Bărbierul din Sevilla” de Rossini, „La Traviata” de Verdi, „Don Giovanni” şi „Nunta lui Figaro” de Mozart, „Boema” şi „Turandot” de Puccini, „Carmen” de Bizet, „Evgheni Oneghin” de Ceaikovski. Alături de instrumentişti au urcat pe scenă patru artişti, fiecare cu un timbru vocal diferit. Soprana Ana Maria Donose, solistă a Operei Naţionale din Iaşi, studiază în prezent la Viena şi a colaborat cu dirijori precum Karel Mark Chichon, Rinaldo Muratori, Alfonso Saura sau Daniel Crescenzi. Mezzosoprana Maria Jinga, care a studiat cu Georgeta Stoleriu, Ileana Cotrubaş şi Viorica Cortez, a susţinut concerte şi recitaluri în Anglia, Elveţia, Franţa, Italia, Danemarca, Grecia etc.
Tenorul Liviu Indricău a absolvit Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti şi a urmat cursuri de perfecţionare cu Eduard Tumagian, Marco Grandini, Enza Ferrari. A colaborat cu Opera Naţională din Iaşi şi cu Filarmonicile din Bucureşti şi Piatra Neamţ, dar a concertat şi în Israel, Elveţia, Coreea de Sud şi Germania. Baritonul Daniel Pop are în palmares o participare la Festivalul Crested Butte Music din Colorado, iar în ţară a susţinut numeroase concerte şi recitaluri, în Bucureşti, Cluj-Napoca etc.

Această prezentare necesită JavaScript.


Pentru duminică, organizatorii au programat concertul Orchestrei Simfonice din Bucureşti, invitat fiind Benoit Fromanger. Dirijorul francez a condus orchestre atât în ţara natală (Orchestra Naţională de Cameră din Toulouse şi Ostinato Orchestra din Paris), dar şi în Germania, Cehia, China sau Turcia. Compoziţiile alese pentru Bucharest Music Film Fest au fost „Codex Brassoviensis” de D. Dediu, „Concertul pentru vioară şi orchestră în Re major, Op. 35” de P.I. Ceaikovski şi „Simfonia a IX-a în Mi minor, Op. 95” de A. Dvorak. Invitat a fost solistul George Tudorache, absolvent al Conservatorului Naţional Superior din Paris, cu cea mai mare distincţie.
Fiecare seară s-a încheiat cu câte o proiecţie de colecţie. Vineri cei care au rămas după ora 21.00 au putut urmări una dintre rarele înregistrări al căror protagonist a fost Sergiu Celibidache. Dirijorul român considera că nu se poate reduce spaţiul sonor la o simplă înregistrare, astfel că a refuzat deseori transpunerea concertelor pe bandă video. Simfonia a V-a a lui Anton Bruckner, înregistrată alături de Filarmonica din München, este una dintre puţinele filmări care s-au realizat vreodată.
Sâmbătă, melomanii bucureşteni au fost invitaţi la operă. Anna Netrebko, Mariusz Kwiecien şi John del Carlo au interpretat rolurile principale din „Don Pasquale” de Donizetti, alături de Metropolitan Opera, sub bagheta dirijorului James Levine. Duminică organizatorii au programat o seară rusească, în care Filarmonica din Berlin, condusă de Zubin Mehta, a interpretat lucrări aparţinând celor mai importanţi compozitori ruşi, solist fiind pianistul Daniel Barenboim. Înregistrarea a fost făcută în renumitul amfiteatru Waldbuhne din Berlin.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s