„Mediafax Foto – Best Of”, un an în 50 de imagini

Se spune că o fotografie face mai mult decât o mie de cuvinte. Multe dintre imaginile expuse pe Calea Victoriei, în cadrul „Mediafax Foto – Best Of (2010)”, fac cât un întreg articol. Galeria din faţa Muzeului Naţional de Artă al României, inaugurată luni, 13 iunie, va rămâne deschisă până pe 3 iulie.
Cele 50 de imagini aparţin unor domenii diverse: sport, artă, fashion, vacanţe şi călătorii, social, politic, justiţie, externe şi sunt semnate de fotoreporteri şi colaboratori ai agenţiei menţionate: Andreea Alexandru, Cosmin Andrei, Remus Badea, Andreea Balaurea, Mihai Barbu, Andreea Câmpeanu, Liviu Chirica, Răzvan Chiriţă, Bogdan Dănescu, Octav Ganea, Ciprian Hord, Ovidiu Iordachi, Răzvan Lupica, Bogdan Maran, Ovidiu Dumitru Matiu, Ovidiu Micsik, Cosmin Moţei, Andrei Nacu, Gabriel Petrescu, Ana Poenariu, Andrei Pungovschi, Mircea Roşca, Sebastian Sascău, Bogdan Stamatin, Raul Ştef, Ioan Tasi şi Mihai Vasile.

Dincolo de rolul de a susține o ştire, fotografiile celor de la Mediafax spun, fiecare, câte o poveste. Sau surprind un fapt de viață, o trăire, un sentiment. De la bucuria triumfului la deznădejdea înfrângerii, de la spectacolul de artă la spectacolul vieţii, de la liniştea naturii la tumultul protestelor de stradă, toate au fost surprinse prin obiectivul aparatului. Evenimentele sportive şi emoţiile pe care le creează au fost prinse de camerele foto atât în arenă, cât şi în tribune, fie că este vorba despre atletism, box, fotbal, handbal, motocros sau rugby.
Unele imagini pot fi considerate o operă de artă, putând constitui ele însele un tablou. Dacă unii autori au reuşit să prindă în acelaşi cadru atât fericirea învingătorului, cât şi dezamăgirea eşecului (precum în instantaneul ce o surprinde pe norvegianca Folake Akinyemi prăbuşită pe pistă la CE de Atletism de la Barcelona, în timp ce adversarele trec linia de sosire), în alte cazuri simpla alăturare a exponatelor creează o nouă poveste. De exemplu, portretul înlăcrimat al unei bătrâne din Sibiu, care se întreţine dintr-o pensie de 430 de lei, contrastează cu figura lui Gigi Becali, ros de griji de o cu totul altă natură în timpul meciului FC Braşov – Steaua.

Evenimentele care au marcat anul 2010 s-au regăsit şi ele în galeria foto de pe gardul MNAR. Fotografia de la incendiul de la Maternitatea Giuleşti, dar şi cea de la repatrierea trupurilor militarilor morţi în Afghanistan stârnesc emoţii puternice. Inundaţiile au fost ilustrate atât obiectiv, ca dezastru provocat de apele revărsate, cât şi artistic, prin surprinderea unui şir de pantofi înşiraţi pe un gard la uscat.
Adevărate opere de artă pot fi considerate şi fotografiile de la manifestările artistice – Festivalul de Teatru de la Sibiu, Festivalul de Dans Clasic sau Noaptea Muzeelor. În galerie se află şi imagini de la mitingurile studenţeşti din Marea Britanie, dar şi fotografii de călătorie din Mongolia sau Sudan.

Protestele sindicale reprezintă un subiect întors pe toate feţele. Manifestaţiile de stradă sunt prezente în multe dintre imagini, alături de gestul extrem al bărbatului care s-a aruncat de la un balcon în timpul unei şedinţe de plen a Parlamentului. Politicienii au fost şi ei fotografiaţi din unghiuri inedite. Dar unul dintre instantaneele cele mai sugestive este reprezentat de „Tăcerea mieilor”, în care, deasupra animalelor ce urmează a fi sacrificate, apare un curcubeu ce contrastează cu imaginea „călăului” îmbrăcat într-un halat mânjit de sânge.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s