Orgoliul, frustrarea şi amorul propriu

Mi-a atras atenţia un comunicat în care expeditorul, invitat să participă la un simpozion organizat în Grecia (nu intru în amănunte), îşi exprima astfel nemulţumirea, referitor la faptul că s-a modificat programul evenimentului: “Artişti din ţări «bananiere» precum Letonia, Turcia, Serbia, Cuba, Peru etc. au anunţat că nu mai vin”.
Ca simplu turist care a vizitat în două rânduri Riga şi împrejurimile, mi-am permis să-i atrag atenţia că nici Letonia şi nici celelalte ţări menţionate nu sunt “bananiere” şi că nu se face aşa ceva când trimiţi un comunicat către presă. Să nu încurcăm o situaţie sau o mână de oameni cu statele însele! O astfel de afirmaţie spusă într-un context la nivel înalt ar declanşa un imens scandal diplomatic! I-am înţeles revolta (special n-am zis frustrarea) şi am încercat să-i explic ce-am vrut să zic. Nu numai că domnul artist nu a înţeles, continuînd să afirme că “tocmai din acest motiv am pus ghilimele de rigoare” – ori cu ghilimele, ori fără, termenul tot peiorativ rămâne – ba mai mult decât atât, a început să facă tot felul de afirmaţii fără ghilimele, la modul peiorativ adică, ripostând, polemizând şi împingând ironiile până la limita jignirilor. Ciudat lucru, în acelaşi mesaj în care vorbea despre sărbătorile creştine, Dumnezeu, pace în suflet, blabla.
Pentru cei care vor să înţeleagă: dacă cineva vă atrage atenţia asupra unui aspect, nu înseamnă că a dat cu parul. N-am comentat opera, nici măcar artistul, ci doar ACEA afirmaţie. Aşa că nici o altă discuţie nu-şi avea sensul. Se pare însă că unii nu numai că nu vor să înveţe din greşeli, dar ţin morţiş să persiste. Este trist când orgoliul şi amorul propriu devin mai mari decât succesul.

Lasă un răspuns

